Gala EY WORLD ENTREPRENEUR OF THE YEAR

COMPETITIA EY ENTREPRENEUR OF THE YEAR

Cea mai mare competiție internațională dedicată antreprenorilor –EY WORLD ENTREPRENEUR OF THE YEAR– a ajuns în acest an la a 15-a ediție.

În finala globală EY premiază cei mai de success și inovativi antreprenori din lume.

Steagul României a fost pentru prima dată arborat alături de cele ale altor 60 de țări afiliate la program, și pentru prima dată un antreprenor român s-a luptat pentru marele titlu dedicat celui mai bun antreprenor la nivel mondial.

Criteriile de bază ale evaluării au fost: spiritul antreprenorial, performanța financiară, direcția strategică, impactul global și asupra comunității, inovația și integritatea personală.

Printre cei 48 de candidați, intrați în cursa pentru marele titlu, s-a aflat și Directorul General RAMPAD CONSTRUCT, Cătălin Ceposu.

Vă prezentăm mai jos ,,povestea’’ înființării Rampad Construct, spusă chiar de fondatorul acesteia.

 

Cum sa urmezi tradiția “de oțel” a familiei Rampad Construct – Cătălin Ceposu

La trei ani de la înființare, Rampad excelează în cele două linii de business, ca antreprenor general în construcții civile (case, blocuri), industriale și agricole și în proiecte de confecții metalice.

La nivelul anului 2014, start-up-ul Rampad înregistra deja profit, la o cifră de afaceri de 1,7 milioane EUR, iar echipa număra 75 de angajați. Pentru 2015, firma așteaptă o cifră de afaceri de peste 2 milioane EUR.

Imediat după terminarea Facultății de Construcții, în 2008, Cătălin Ceposu a intrat într-un program de management trainee în cadrul Metabras, grupul de firme al familiei sale.

Ghidat de motto-ul “fiecare culege ceea ce cultivă”, Cătălin a acumulat rapid experiența necesară în Metabras pentru a-și deschide propriul business, Rampad Construct.

Cătălin mărturisește: “Sunt mult prea tânăr ca să pot spune că am o experiență de viață.

Am început mult prea devreme. După ce am terminat facultatea am intrat în propria afacere, dar nu ascund că, în casă și oriunde mergeam împreună cu părinții mei, se discuta mult despre business. Oarecum am fost crescut și pregătit de părinții mei să fiu antreprenor. Familia m-a inspirat cel mai mult în activitatea de om de afaceri.”

Metabras s-a înființat la 5 ani de la Revoluție ca business de familie, fiind unul dintre furnizorii cei mai cunoscuți, din zona Brașov și din țară, de servicii de procesare și comercializare oțel beton și producție de elemente fier forjat, plase sudate, sârmă pentru construcții și alte produse siderurgice și de construcții. În cei 21 de ani de activitate, grupul a fidelizat 2.000 de clienți și a livrat 164.000 tone de oțel fasonat și debitat, 7.200 de locuințe au fost construite utilizându-se oțelul Metabras și s-au produs 2.800 km de cuie. Cea mai mare cifră de afaceri s-a înregistrat în 2008, an de boom în domeniul construcțiilor, aceasta ridicându-se la 42,2 milioane EUR, în timp ce anul trecut grupul a înregistrat o cifră de afaceri de 11,7 milioane EUR.

Cătălin a urmat tradiția “de oțel” a familiei, activând în domeniul construcțiilor și confecțiilor metalice.

În 2014, Rampad a dezvoltat primul atelier de confecții metalice, sloganul companiei fiind ”Nu doar lucrăm metalul, ci îl croim”.

Activul pe care s-a bazat firma în acest nou proiect a fost spațiul de producție, închiriat de la părinții antreprenorului. Materia primă procesată a fost achiziționată tot de la Metabras, în timp ce utilarea atelierului a fost făcută de la zero de companie.

Faptul că Rampad face parte dintr-o afacere de familie a contat în dezvoltarea ei, principala sursă de finanțare fiind de tip credit furnizor.

În urma succesului înregistrat cu primul atelier, în acest an Rampad a închiriat o hală în zona industrială Tractorul Brașov, unde a reușit să dezvolte și să pună în folosință al doilea atelier de confecții metalice, unde lucrează 21 de angajați. Ambele ateliere produc în acest moment la capacitate maximă.

Una dintre cele mai importante lecții de viață și de business preluate de Cătălin Ceposu de la părinți, devenită principiu în afacerea Rampad, este respectul pentru clienți și pentru angajați.

“În preajma unui client câștigat astăzi sunt alți trei potențiali clienți. Iar lângă orice client dezamăgit, sunt alți 10 clienți care nu vor mai întreba de noi. Prin calitate și prin respectarea promisiunilor reușim să ne câștigăm clienții și să îi păstrăm. Piața românească încă suferă la momentul actual din cauza lipsei acestui respect pentru client.

Ne interesează foarte mult ca din momentul în care începem o lucrare aceasta să se termine într-un timp extrem de scurt, deoarece aceasta este promisiunea noastră față de client.

Motto-ul cu care ne prezentăm în piață este <<Deadly efficient>>, întotdeauna respectând bugetul și calitatea dorită, impuse prin proiect”, spune Cătălin.

Respectul față de clienți este întotdeauna dublat la Rampad de respectul pentru angajați.

Firma se identifică în primul rând prin oamenii săi, echipa numărând în acest moment 88 de angajați. Cătălin Ceposu crede că Rampad reprezintă munca oamenilor săi, de aceea aceștia fiind foarte apreciați făcând parte din familia extinsă: “Petrec foarte multe ore aici, în firmă, și toți oamenii cu care relaționez îmi sunt dragi. Mă simt extraordinar în preajma lor.“

Cătălin a încercat încă de la început să se înconjoare cu specialiști din domeniu, chiar mai bine pregătiți decât el, pentru ca întotdeauna omul potrivit să muncească în locul potrivit. De aceea a atras profesioniști valoroși, în ideea de a le oferi un loc de muncă în care aceștia să se dezvolte personal și profesional. Pe zona de producție, Rampad a atras exclusiv profesioniști specializați în producția construcțiilor și confecțiilor metalice .

Privind în viitor, după o perioadă de expansiune rapidă și de câștigare de clienți noi, obiectivul numărul unu al antreprenorului, pe termen scurt, este consolidarea poziției obținute în piață, pregătind astfel o nouă fază de expansiune accelerată.

Recommended Posts

Leave a Comment